Zato, ako doista poslušate zapovijedi koje vam danas izdajem i budete ljubili Jahvu, Boga svoga, i služili mu svim srcem svojim i svom dušom svojom, davat ću vašoj zemlji kišu u pravo vrijeme: u jesen i u proljeće, i moći ćeš sabirati svoje žito, svoje vino i svoje ulje; travu ću davati po tvome polju tvome blagu. Tako ćeš jesti i biti sit. Pazite da se vaše srce ne zavede, da ne pođete stranputicom, da drugim bogovima ne iskazujete štovanje i da im se ne klanjate. Jer tada bi na vas Jahve usplamtio gnjevom: nebesa bi zatvorio; kiše ne bi bilo; zemlja ne bi davala roda i vas bi brzo nestalo s te dobre zemlje koju vam Jahve daje.
Ponovljeni zakon 11,13
Kad to začu Jahve, gnjevom usplamtje: oganj se raspali protiv Jakova, srdžba se razjari protiv Izraela, jer ne vjerovaše Bogu niti se u njegovu pomoć uzdaše. Pa ozgo naredi oblaku i otvori brane nebeske
Kakva đavolska meteorologija?! Same Sotonine laži. Umjesto ulaganja u meteorologiju treba spaliti hramove tuđih Bogova da utišamo Jahvin bijes, te da nam redovito šalje kišu, a poštedi nas oluja i tsunamija.
Jahve će ti otvoriti svoju bogatu riznicu - nebo - da daje kišu tvojoj zemlji u pravo vrijeme i blagoslovi svaki pothvat ruku tvojih.
Ali ako ne budeš slušao glasa Jahve, Boga svoga....(24) Kišu tvoje zemlje Jahve će pretvarati u pijesak i prašinu da na te pada s nebesa dok te ne uništi.
Ponovljeni zakon 28,12-15
Božanska intervencija s nebesa:
Isus ovdje grmi na židove koji 'nisu shvatili' da je On došao kao Mesija. Ovo plitko Isusovo sofisterijsko laprdanje ustvari želi reći: "Vi vidite oblak i procjenjujete da je to znak da će pasti kiša, a vidite i Mene, a ne procjenjujete da je došao Mesija/Spasitelj/Bog. Kako ste tako glupi?"
Sada još jednom pristupite i vidite veliki znak koji će Jahve učiniti pred vašim očima. Nije li sada pšenična žetva? Ali ja ću zazvati Jahvu i on će poslati gromove i kišu. I jasno ćete razabrati kako je veliko zlo koje ste učinili pred Jahvom tražeći sebi kralja." Tada Samuel zazva Jahvu i Jahve posla gromove i kišu u onaj dan i sav se narod vrlo poboja Jahve i Samuela.
Prva knjiga o Samuelu 12,16
Jahve, pusti kišu na zemlju!
Kad se zatvori nebo i ne padne kiša jer su se ogriješili o tebe, pa ti se pomole na ovome mjestu i proslave Ime tvoje i obrate se od svojega grijeha kad ih ti poniziš, tada ti čuj na nebu i oprosti grijeh svojim slugama i svojem izraelskom narodu, pokazujući im valjan put kojim će ići, i pusti kišu na zemlju koju si svojem narodu dao u baštinu.
Prva knjiga o kraljevima 8,35
Prošlo je mnogo vremena i riječ Jahvina bi upravljena treće godine Iliji: "Idi, pokaži se Ahabu, jer želim pustiti kišu na lice zemlje."
Prva knjiga o kraljevima 18,1
"Kao vunu snijeg razbacuje"
Oblacima on prekriva nebesa i zemlji kišu sprema; daje da po bregovima raste trava i bilje na službu čovjeku. On stoci hranu daje i mladim gavranima kada grakću. Za konjsku snagu on ne mari nit' mu se mile bedra čovječja. Mili su Jahvi oni koji se njega boje, koji se uzdaju u dobrotu njegovu.
Kao vunu snijeg razbacuje, prosipa mraz poput pepela. On sipa grad kao zalogaje, voda mrzne od njegove studeni. Riječ svoju pošalje i vode se tope; dunu vjetrom i vode otječu.
PSALAM 147
Njih i sve oko brda svojega učinit ću blagoslovom i dat ću im na vrijeme kišu, i bit će to kiša blagoslova.
Jahvi se veselite, svojem Bogu; jer vam daje kišu jesensku u pravoj mjeri, izli na vas kišu, jesensku i proljetnu kišu kao nekoć.
Na jedan grad neka pada kiša, al' na drugi neće!
"Uskratih vam i kišu tri mjeseca prije žetve; pustih da kiši na jedan grad, al' ne i na drugi; jedno bi se polje nakvasilo, a drugo bi se - na koje ne pustih kiše - sasušilo. Dva-tri grada lutahu tako u treći da piju vode, ali se ne mogoše napiti, pa ipak se ne obratiste k meni" - riječ je Jahvina.
Amos 4,7
Tražite od Jahve dažda u vrijeme proljetno! Jahve stvara munje i daje kišu; čovjeku kruh daje, a stoci travu.
Kad se zatvori nebo i ne padne kiša jer su se ogriješili o tebe, pa ti se pomole na ovome mjestu i proslave Ime tvoje i obrate se od svojega grijeha kad ih ti poniziš, tada ti čuj na nebu i oprosti grijeh svojim slugama ... i pusti kišu na zemlju
On zatvara vodu u svoje oblake, a oblaci se pod njome ne prodiru. On zastire puno lice mjesečevo razastirući svoj oblak preko njega. On je na vodi označio kružnicu gdje prestaje svjetlost i tmine počinju. Svodu se nebeskom potresu stupovi i premru od straha kada on zaprijeti.
Znaš li kako Bog njima zapovijeda, kako munju iz oblaka svog pušta? Znaš li o čem vise gore oblaci? Čudesna to su znanja savršenog. Kako ti gore od žege haljine u južnom vjetru kad zemlja obamre? Zar si nebesa s njim ti razapeo, čvrsta poput ogledala livenog?
i oblaci, kada im Gospod zapovjedi da oblete svu zemlju, odmah izvrše nalog Božji. Vatra, poslana odozgo da sažeže gore i šume, izvršava što joj je naloženo.
Jahve s neba zagrmje, Svevišnjega glas se ori. Odape strijele i dušmane rasu, izbaci munje i na zemlju ih obori.
Čuj! Jahve sipa munje, Jahve sipa munje ognjene!
Oblake diže s kraja zemlje; stvara kiši munje, vjetar izvodi iz skrovišta njegovih. (8) On Egiptu pobi prvorođence, ljude i stoku podjednako.
Kad snijegu kaže: 'Zasniježi po zemlji!' i pljuskovima: 'Zapljuštite silno!' U brlog se tad zvijeri sve uvuku i na svojem se šćućure ležaju.
Po zapovijedi njegovoj pada snijeg i munje požuruje svojom naredbom. Tako se otvaraju i riznice njegove iz kojih izlijeću oblaci kao ptice. Silom svojom drži oblake i mrvi ih u tuču. (16a) Kad se on pojavi, gore se tresu, i kad grom njegov zagrmi, zemlja se uvija od bola. Po zapovijedi njegovoj puše južnjak, vijavica sjeverna i vihor olujni. Kao ptice prši njegov snijeg i pada kao jato skakavaca.
Razdvajanje rijeka i mora
Rijeka Jordan se zaustavila. Nasip vode stao u mjestu, a ostatak vode istekao je u more.
Čim stopala svećenika koji nose Kovčeg Jahve, Gospodara sve zemlje, stupe u Jordan, razdijelit će se voda Jordana, i ona što teče odozgo ustavit će se kao nasip.'"
Prijelaz preko rijeke
Kad je narod krenuo iz svojih šatora da prijeđe preko Jordana, ponesu svećenici Kovčeg saveza pred njim
- voda što je tekla odozgo daleko se, poput nasipa, ustavila kod grada Adame, koji se nalazi kraj Sartana; a voda što je otjecala dolje u Arabsko ili Slano more sasvim je otekla i narod je prelazio prema Jerihonu. Svećenici koji su nosili Kovčeg saveza Jahvina stajahu na suhu usred Jordana i prelažaše Izrael po suhu sve dok sav narod ne prijeđe preko rijeke.
More se razdvaja i tako stoji, dok ne prođu Izraelci na drugu stranu, a onda se sklopi nad faraonovom vojskom.
Psalam 136
On pobi prvorođence Egiptu: vječna je ljubav njegova!
On Crveno more razdvoji: vječna je ljubav njegova!
I vrgnu Faraona i vojsku mu u Crveno more: vječna je ljubav njegova!
Bio je petnaesti dan prvoga mjeseca - sutradan poslije Pashe - kad se Izraelci zaputiše uzdignutih pesnica i naočigled sviju Egipćana, dok su Egipćani pokopavali one koje je Jahve između njih pobio, to jest sve prvorođence, i tako nad njihovim božanstvima izvršio pravdu.
Mojsije je držao ruku ispruženu nad morem dok je Jahve svu noć na stranu valjao vode jakim istočnim vjetrom i more posušio. Kad su se vode razdvojile, Izraelci siđoše u more na osušeno dno, a vode stajahu kao bedem njima nadesno i nalijevo.
Za jutarnje straže pogleda Jahve iz stupa od ognja i oblaka na egipatsku vojsku i u njoj stvori zbrku. Zakoči točkove njihovih kola da su se jedva naprijed micali.
Tada će Jahve Mojsiju: "Pruži ruku nad more da se vode vrate na Egipćane, na njihova kola i konjanike." Mojsije pruži ruku nad more i u cik zore more se vrati u svoje korito. Kako su Egipćani, bježeći, jurili prema moru, Jahve ih strmoglavi usred voda. Tako vode, slijevajući se natrag, potope kola, konjanike i svu vojsku faraonovu koja bijaše pošla u potjeru za Izraelcima - u more. I ne ostade od njih ni jedan jedini. A Izraelci išli suhim posred mora, vode im stale kao zid zdesna i slijeva.
NOVI ZAVJET
(Sveti) Ilija bijaše čovjek baš kao i mi; usrdno se pomoli da ne bude kiše i kiše nije bilo na zemlji tri godine i šest mjeseci. (18) Zatim se ponovno pomoli te nebo dade kišu i zemlja iznese urod svoj.
Jakovljeva poslanica 4,17
Isus i kiša
Zatim je govorio mnoštvu: "Kad opazite da se oblak diže na zapadu, odmah kažete: 'Kiša će!' I bude tako. Kad zapuše južnjak, kažete: 'Bit će vrućine!' I bude. Licemjeri! Lice zemlje i neba umijete rasuditi, kako onda ovo vrijeme ne rasuđujete?"
Pitanje smisla
Teolog: Zašto postoji naš univerzum?
Znanstvenik: Na to nemam odgovor, a i smatram da je to pitanje u tom slučaju i besmisleno.
Teolog: Eto! Ni znanost nema odgovor na to pitanje!
Znanstvenik: Na besmislena pitanja se dobivaju besmisleni odgovori. Također je teško unaprijed znati je li odgovor o razlogu (Zašto?) uopće moguć.
Teolog: Haha! Ali, ja imam odgovor! Naš univerzum postoji zbog toga što ga je naš Gospodar stvorio! Samo mi teolozi i vjernici što vjerujemo u Njega kao Stvoritelja svega možemo dati odgovor na pitanje o razlogu. Vi znanstvenici niste sposobni, niti u mogućnosti, dati odgovor na to pitanje!
Znanstvenik: U redu. A, zašto postoji Bog? Ili drukčije: Koji je razlog Njegovom postojanju?
Teolog: To pitanje nema smisla...
Znanstvenik: Dakle, ipak priznaješ da pitanja o razlozima ne moraju uvijek imati i odgovor?
Teolog: (Umjesto da odgovori, on navodi neku recitaciju i komentare koji se ne tiču teme)
Znanstvenik: To nije odgovor na moje pitanje. Ti si tvrdio da samo vi možete dati odgovor na pitanja o razlozima (Zašto?) - ali, očigledno je da ne možete, odgovor nisi dao već si ga odložio. Umjesto "Zašto egzistira naš univerzum?" sada imamo još i pitanje "Zašto postoji Bog?" bez odgovora. Naime, ako je Bog stvorio univerzum, to još uvijek nije odgovor zašto ga je stvorio. Bilo mu dosadno? Htio je da vidi i zlo na svijetu? Silovanja, ubijanja, klanja? Zašto je uopće stvorio Sotonu, duhove, anđele ili samoga čovjeka? Odgovora na takva pitanja nemaš. Sjeti se: Na besmislena pitanja se dobivaju besmisleni odgovori. A, da je neki odgovor točan, to bi se moralo dokazati ili bar dobro argumentirano postulirati. Bez svega toga, moguće je svašta tvrditi...
Dakle, ipak moraš priznati da pitanja o razlozima (Zašto?) mogu biti besmislena, jer se mogu postaviti uvijek iznova (na svaki odgovor) i tako u nedogled. Pri tome se ništa ne mijenja ni onda kada se novi entiteti uvode - jer, na taj način se tada dolazi do besmislenih odgovora. Besmislenih, jer ničim se dokazati ili dobro argumentirano potkrijepiti ne mogu. Znači, vi teolozi i vjernici niste uopće ispred znanosti sa svojim odgovorima na pitanja o razlozima (Zašto?), već to samo neosnovano tvrdite! Hvala na razgovoru - iako nas nekom većem znanju doveo nije.
No comments:
Post a Comment