Katolička redovnica Tereza je imala tako golem iznos na računu u Vatikanskoj banci, da je o njemu ovisilo hoće li ta banka bankrotirati, kad bi se taj račun povukao", otkrio je talijanski novinar Gianluigi Nuzzi u svojoj knjizi (https://it.wikipedia.org/wiki/Gianluigi_Nuzzi ).
Majka Tereza štitila i hvalila pedofilskog svećenika!
http://www.vatileaks.com/_blog/Vati_...Mother_Teresa/
Sažetak:
Blažena Majka Tereza hvalila katoličkog svećenika ZA KOJEGA JE ZNALA DA JE PEDOFIL.
Bojanđija je u pismu Papi priznala: da je doznala o "tužnim događajima koji su odvojili [McGuire-a] od njegove svećeničke službe u nekoliko prošlih mjeseci", ali ga je željela vidjeti natrag u okrilju Crkve što je to prije moguće."
Blažena Majka Tereza dodaje;
'Razumijem kako je težak skandal koji dira svećeništvo u SAD-u i kako moramo biti oprezni kako bi zaštitili čistoću [sic] i reputaciju tog svećenika ... moram reći, međutim, da imam povjerenja i vjerujem u fra. McGuire-a i želim ga vidjeti da nastavi svoju svećeničku službu što je prije moguće '.
Pokrštavanje u sumnjivim okolnostima
Buduća svetica Majka Tereza (Agnes Gonxhe Bojaxhiu -Agneza Gonđa Bojanđiu) ohrabrivala je članice svoga reda da pokrštavaju umiruće u svojim prihvatilištima za umiranje tj. "umiraonicama", bez obzira na njihovu religijsku pripadnost. U govoru u "Scripps Clinic" u Kaliforniji, siječnja 1992, ona se hvalila:
"Nešto stvarno predivno ... niti jedan nije umro bez primanja specijalne ulaznice za Svetog Petra, kako to mi nazivamo. Krštenje nazivamo primanjem specijalne ulaznice za Svetog Petra. Mi pitamo umiruću osobu, želiš li blagoslov po kojemu će svi tvoji grijesi biti oprošteni i primit ćeš Boga? Nikada nisu odbili. Tako je umrlo 29.000 u samo jednoj kući [u Kalighatu, Indija] od dana kada smo započeli s radom 1952."
Nije li time debelo prešla okvire humanitarnog rada? Kako bi Papa reagirao da u bolnicama ljudi pred smrt priznaju Krishnu za svoga boga, predaju svoju dušu Sotoni ili dobiju ulaznicu za Valhallu?
Humanitarni rad ili financijska prijevara?
- uzimala je novac i od bogatih diktatora, poput bande Duvalijeovih s Haitija, Maxwella i od Mr. Charlesa Keating iz zloglasnih, kalifornijskih Lincoln Savings and Loan - Keating je opljačkao više od 250 milijuna dolara iz američkih mirovinskih fondova i tako prevario više od 17.000 većinom siromašnih penzionera, a $ 1,25 milijuna je poklonio Majci Terezi, kao i uporabu privatnog aviona. Osuđen je na 10 godina zatvora usprkos Terezinog pisma sucu u kojem se zalagala za njega. Sudac je od nje zatražio da vrati novac vlasnicima koji su pokradeni. Odgovora, a niti novca od nje nije bilo... niti je tim novcem izgradila jednu jedinu bolnicu, niti je kupovala lijekove za umiruće u bolovima.
Za novce koje je primila od Keatinga (1,25 mil $) a za koje se zna od koga ih je Keating "posudio", blažena Majka Tereza je primila pismo P.W. Turley-a tužitelja LA countya.
Evo dijela njegovog pisma:
Pozvani smo da volimo milost, ali moramo se držati pravednosti.Paul W. Turley
Suca Itoa pozivate da pogleda u svoje srce - kada je sudio Charles Keatingu - i učini ono što bi Isus učinio. Predajem Vama isti izazov. Zapitajte se što bi Isus učinio ako mu se dadu plodovi nečijega zločina; što bi Isus učinio ako bi imao novac koji je bio ukraden; što bi Isus učinio ako bi ga lopov iskoristio da ublaži svoju savijest?
Držim da bi Isus odmah i bez ikakva okolišanja vratio ukradenu imovinu vlasnicima. Trebala biste učiniti to isto. Gospodin Keating Vam je dao novac za koji je osuđen za krađu preko pronevjere. Nemojte mu dopustiti 'užitak indulgencije' kojega želi. Nemojte zadržati taj novac. Vratite ga onima koji su radili za njega i zaradili ga!
Ako me kontaktirate, stavit ću vas u izravan kontakt s pravim vlasnicima imovine koja je sada u vašem posjedu.
Iskreno Vaš,
Turley nikada nije dobio odgovor.
- promidžbom u Njemačkoj prikupljano je godišnje oko pet milijuna maraka. U SAD samo u jednoj godini, red je upisao na svoj račun pedeset milijuna dolara. Na temelju milijunskih donacija trebalo bi po Indiji biti desetine bolnica i prihvatilišta s velikom pločom na kojoj piše "Iz fonda Majke Tereze". Izuzev jedne zgrade koju joj je POKLONILA indijska vlada na uporabu, NEMA NITI JEDNE BOLNICE izgrađene donacijama.
- 1980. svećenik u ispovijedi preporučuje FBI špijunu Robert Hanssen-u da u znak pokore donira Terezinom redu 20.000 dolara, jer je prodavao informacije ruskom KGB-u. Sestre još uvijek šute o tome.
- više prijateljica siromaštva nego siromašnih (npr. financijski slabiji protestantski "Assembly of God" je služio 18.000 obroka dnevno u Kalkuti, daleko više nego sve Terezine misije zajedno.)
- strogo je ograničavala svako trošenje:
- poklonjena računala i odjeća se preprodaju
- njezine sestre imaju 3 skromne haljine koje krpaju dok nisu toliko trule da se više ne mogu zakrpati
- sestre koriste jeftine školske bilježnice i pišu običnom olovkom. Kada su pune, brišu se i pišu u njih iznova...
- kad god se moglo nešto kupiti da bi se sestre malo manje mučile i ponižavale, mučenje i ponižavanje imalo je prioritet
- sestre su se prale iz kabla s vodom, a medicinski pregledi držali nepotrebnim luksuzom (prema izjavi sestre Susan Shields)
- sav tako "ušteđen" novac nije išao siromašnima, nego u Vatikansku banku.
Natpis u umiralištu: "Recite im da nismo ovdje da radimo, mi smo tu za Isusa. Mi smo prije svega religiozne. Mi nismo socijalne radnice, niti učiteljice, niti liječnice. Mi smo časne sestre." "Mi smo najneorganiziranija organizacija."
- nikada nije polagala račune kuda su odlazile goleme svote novca koje su joj poklanjane (osim u Engleskoj gdje se vidjelo da se radi o silnim milijunima). U obrazovanje sestara nikada se nije ulagalo.
Katolički fundamentalist
- kudila je kontracepciju u najprenaseljenijem gradu na svijetu Kalkuti - suprotstavljala se jedinoj stvari za koju se pouzdano zna da ublažava siromaštvo - omogućavanju ženama iz siromašnih zemalja da imaju pravo glasa glede svoje plodnosti.
- zastupnica najekstremnijih dogmi vjerskog fundamentalizma.
- nobelovskoj publici tumači da je "pobačaj najveći uništavač mira". Njezine riječi kada su je pitali o abortusu silovane 14. god. djevojčice 1993. u Irskoj. MT odvraća: "Abortus NIKADA ne može biti opravdan jer je to čisto ubojstvo." Bespotrebno je reći da je M.T. bila jednako protiv kontracepcije u svim oblicima. Nakon što je oko 450.000 hinduskih žena brutalno silovano tijekom rata s Pakistanom, MT kaže: "Abortus nikada ne može biti opravdan." A nije se sjetila niti jedne riječi uputiti na račun brutalnih silovatelja.
- priproste MC sestre su podučavale oboljele od lepre da "budu plodni i množe se" prema Katoličkoj vjeri, osiguravajući na taj način novi naraštaj bolesnih od lepre
- "To je pravedna kazna za neprilično seksualno ponašanje." izjavila je Majka Tereza o AIDS-u.
- kao Albanka bila je ljuti nacionalist (iako joj je otac Nikola bio Vlah, a nije znala albanski i rođena je u Skopju, tadašnjem Osmanskom carstvu), no svejedno je posjetila Albaniju u doba brutalne diktature "prve anti-religiozne države svijeta", i odala počast njezinom mračnom staljinističkom tiraninu. Tijekom njegove vladavine, nekoliko puta je pokušavala dobiti dozvolu ulaska, ali bezuspješno. Konačno je uspjela 1989.god. kad je prošlo 4 godina od njegove smrti. Postoje snimci njezinog odlaska u Albaniju gdje polaže vijenac na grob tog diktatora i grli njegovu udovicu. O kršenju ljudskih prava u toj zemlji nikada nije prozborila niti riječi, iako su joj pisali mnogi katolici iz te zemlje. Na pitanje novinara o religijskim progonima u Albaniji, nakon što je primila Nobelovu nagradu, ona uzvraća:
Ne znam što reći jer ne znam što se tamo događa. Mogu reći samo jednu stvar. Moji Albanci su uvijek u mom srcu. Mnogo se molim našemu Gospodinu ... itd."
- Jednom novinaru je pokretom ruke pokazala na neko malo sirotište i propagandistički rekla: "Vidite, ovako se mi borimo protiv pobačaja i kontracepcije u Bengalu."
Umiraonica
- Igle od doniranih injekcija su se u njezinim "umiralištima" prale u mlakoj vodi i opet koristile - dok nisu sasvim bile tupe; tuberkulozni držani zajedno s ostalima, neizlječivi s izlječivima. Slabo ili ništa sedativa..... U medicinskim časopisima je bilo mnogo izvještaja o zapuštenim, pretpotopnim uvjetima koji tamo vladaju. Znači, tamo novac ne ide.
- S polovinom novca koji je dobila samo od svojih nagrada, u Kalkuti je mogla izgraditi univerzitetsku bolnicu; ali to, naravno, nije učinila. Ona nikada nije gradila nikakve bolnice. Ponosno je izjavljivala kako je podigla više od 500 misionarskih samostana u 125 zemalja tj. objekata za propagiranje katoličanstva "ne računajući Indiju" i financiranje katoličkih misionara! Novac je odlazio u Vatikansku banku (Vatikanska banka je uobičajen naziv za "Istituto per le Opere di Religione (IOR) ili Institut za religiozne poslove, centralna banka Rimokatoličke Crkve smještena u Vatikanu), iako je bio ponekad i izričito namijenjen kao pomoć siromašnima. Tereza nikada nije otkrivala kuda novac odlazi, osim kada je na to bila prisiljena zakonom. Susan Shields, bivša djelatnica Misionara Ljubavi u SAD, navela je da čak i kada bi davatelji strogo označili da se novac preda, npr. "za gladne u Etiopiji", rekli su joj da ne šalje novac u Afriku, ali i dalje šalje zahvalnice za taj novac s tekstom "za Etiopiju". Mary Louden, koja je radila kao volonterka u jednoj od misijskih kuća, piše u Gardijanu 3.5.1992 da se kuća u Kalighatu sastojala od dvije sobe, svaka sa po 40 pacijenata u krevetima na rasklapanje, stisnutih između komada zelene plastike i malih grubih plahti. Pacijentima bi obrijali glavu, uklonili odjeću i sve ostalo. Nosili bi neku košulju do koljena, vezanu oko vrata i iza leđa. Louden opisuje neadekvatnu hranu i zagađenu vodu. Volonteri/redovnice/majka Tereza nisu uopće znali Bengalski jezik - komunicirali su na engleskom koji nitko od siromašnih nije razumio. Pacijente bi ostavljali bez ičega da rade ili imaju ili ikuda da idu. Obitelji i rođake su snažno odvraćali od posjeta.
Ukupna svota koju je Tereza sakupila za Vatikan procjenjuje se na stotine milijuna dolara.
- "Buduća svetica" je zabranjivala lijekove protiv bolova, umjesto toga je davala savjete: "Najljepši dar je supatništvo u Kristovoj muci" "Ti patiš, to su Kristovi poljupci" i zagovarala smrt u siromaštvu, ali kada je nju trebalo liječiti (tumor odstranjen 1992, iščašenje ramena 1993, slomljena kost femura popravljena 1994., a slijepo crijevo uklonjeno 1996.), pila je lijekove protiv bolova i liječila se u najluksuznijim bolnicama, a ne tamo gdje je "ordinirala"... (na zidu mrtvačnice njezinog "prihvatilišta" je pisalo: "Danas idem u Raj.")
Na njezinoj smrtnoj postelji (85.godina), okružena je sofisticiranom i krajnje skupom kardijalnom opremom, koja je dizajnirana specijalno za nju (ukupni troškovi 15.000 $).
- slika se s Nensi Reagan ili pozira s princezom Dijanom, ili sjedi u prvoj klasi zrakoplova Air Indije (gdje je imala trajnu rezervaciju). (Postoje i snimci njezinih letova mlažnjakom koji joj je pozajmljivao Charles Kiting uz sav novac koji joj je davao, a koji je pripadao drugim ljudima.)
- kada bi se sama razboljela, odmah bi odletjela u kliniku Mey ili kakav sličan hram američke medicine (npr. najskuplju bolnicu Torrey Pines u Kaliforniji u ranim 90-tim). Mudra odluka. Svoje "umiraonice" je držala za druge.
- Ulagivala se svojoj zaštitnici Indiri Gandi u vrijeme kad je indijska vlada provodila nasilne sterilizacije. No, iznad svega, siromašne je podsticala da se prema svojim patnjama odnose kao prema božjem daru.
Čudo
- Crkva tvrdi da se nepismena Bengalka Monica Besra čudesno izliječila od zloćudnog tumora nakon stavljanja medaljona Majke Tereze na trbuh iz kojega je sijala zraka koja je uništila tumor (još samo jedno "čudo" i može se proglasiti sveticom i vjernici joj mogu upućivati svoje molitve kao Svetom Anti!). Međutim, bengalski liječnici govore da se ista i nakon Terezine smrti liječila konvencionalnom terapijom. Liječnici tvrde da se radilo o tuberkuloznoj cisti koju su lijekovima smanjili, i da su bili pod pritiskom sestara da priznaju svoje čuđenje. Njezin, nekada siromašni muž, je povukao prethodnu izjavu da se ne radi o čudu jer: "... im sada jako dobro ide, kupili su komad zemlje, njihovu djecu sada školuju opatice..." Crkvi je trebalo čudo za proglasiti Terezu blaženom, pa ga je izmislila. Majka Tereza je 1315-ta "blaženica" koju je proglasio Ivan Pavao II tijekom svog pontifikata.
Dvostruka mjerila
- Mogli ste je vidjeti u Irskoj, u kampanji za zakon protiv građanske rastave braka (premda je javno branila pravo princeze Dijane na razvod).
- o razvodu Princeze Dijane rekla je: "Da, oni su se razveli i to je jako žalosno, ali mislim da je tako najbolje, brak nije funkcionirao, nitko nije bio sretan i uvjerena sam da je bolje što su se rastali."
Dva mjeseca prije toga, Majka Tereza se u Irskoj uključila u predreferendumsku kampanju o ukidanju zabrane razvoda. Irska je bila jedina europska zemlja u kojoj su razvod i preudavanje za žene bili ustavom zabranjeni. Bila je to vrlo teška borba, iz očitih razloga. Kao prvo, radilo se o tome da se Irska uvede u europsku obitelj kao zemlja u kojoj Crkva ne donosi zakone. Kao drugo, to je bilo jako važno za pregovore s protestantima na sjeveru koji, opravdano, nikada neće pristati da njima vlada Vatikan.
Stoga je većina irskih političkih stranaka rekla, gledajte, mi zaista moramo pokazati da Vatikan ne upravlja našim životima. Dakle, puno je ovisilo od toga. I kao treće, jer bi Irkinje, naravno, trebale imati pravo razvoda i preudavanja. Majka Tereza je na tom referendumu stala za govornicu i rekla: "Ako glasate za to, nećete dobiti oproštaj."
Očito za neke vrijede jedna "pravila", a za druge druga.
Medijska pompa i nedostatak bilo kakvih kontrolnih mehanizama, učinili su od te žene skoro pa sveticu.
"Recite im da mi nismo ovdje da radimo, mi smo tu radi Isusa. Iznad svega mi smo religiozne. Mi nismo socijalne radnice, niti učiteljice, niti liječnice. Mi smo redovnice."
Ali ostaje jedno pitanje: Zašto redovnicama treba toliko mnogo novaca?
_______________
*Aroup Chatterjee: "Majka Tereza - konačna presuda"
*Susan Shields, "Kuća iluzija Majke Tereze".
*Walter Wüllenweber, "Uzimati je bolje nego davati. Majka Tereza - gdje su njezini milijuni?"
*Christopher Hitchens: "Misionarski položaj: Majka Tereza u teoriji i praksi" (Verso, 1995) ISBN 185984054X
(kolumnist, akademski stupanj u filozofiji, politici i ekonomiji na Balliol College-u, Oxford, 1970.) Odličan članak o njemu je napisao H.B. u Zarezu (vidi link: "Legenda suvremenoga istraživačkog novinarstva").
Navod iz teksta:
"Ako se pitate što je uzrokom Hitchensove intrigantnosti, to je možda – angažiranost. Riječ je, naime, o angažiranu stilu, kako u sintaksi engleskog jezika kojom Hitchens suvereno vlada, tako i načelu nervus probandi (srž je u dokazivanju), tj. načinu kojim dokazuje svoje stajalište, pogađajući srž teme. Posljednje, ali ne i manje važno jest – nihil probat qui nimium probat – Hitchens ništa ne dokazuje jer previše dokazuje, a to je Hitchensova najdraža metoda: uvijek s mjerom, ništa suvišno kako ne bi prešao granicu nametljivosti i postao neuvjerljiv."
"Angažiranost (srca) bi se, dakle, mogla pripisati cut and paste metodi, kompjutorskim rječnikom, no to ne znači da je išta izrezano i nadodano, tj. prepisano. Hitchensove su misli izvorno njegove, nema muljanja, a iako se s njime možete i ne morate složiti, nema toga što bi moglo potkopati njegovu vjerodostojnost, pa i onda kada je riječ o bolnim pojavama ili gradivu."
Majku Terezu obuzeo Sotona?
CNN
Calcutta, Indija, priznaju da je nad Majkom Terezom izveden ritual egzorcizma.
Noću bi bila "krajnje uznemirena" i kidala žice i druge instrumente prikvačene za nju u bolnici, kaže nadbiskup Kolkate D'Souza.
On kaže da je povjerovao da je MT "pod napadom Zloga." Ponudio je egzorcizam. Ona je pristala.
Umjesto nazivajući to psihološkom krizom, sumnjom u sebe i svoje djelo, što potvrđuje Terezu kao običnog čovjeka, svećenici to svečano proglašavaju "tamnom noći duše kroz koju prolaze svi veliki sveci".
Sestra Nirmala iz njezinog reda (koja je sada glavna) "objašnjava" da su njezine sumnje u Boga istovjetne sa Isusovim okretanjem od Boga na križu: "Zašto si me ostavio?"
Znači li to i da je Isusu trebao jedan dobar Katolički egzorcist u tome trenutku?
Ah, bezgranične teološke kontradikcije....
Nirmala dodaje: "Danas je Majka s Bogom. Sada, u Njegovoj prisutnosti, ona ima mnogo više moći s Bogom. Ona više nije na zemaljskoj razini." kaže sestra Nirmala. "Prešla je u vječni život. Tamo je jako, jako moćna." (jel' stvarno?)
(CNN)
SUMNJE
Nakon vizija i razgovora s Kristom tijekom 1946 - 1947, i rada sa siromasima, vizije nestaju, i ona pada u duhovnu tamu, koja je ostala s njom do njezine smrti.
U svojim dnevnicima i pismima koja je upućivala svojim dušebrižnicima tijekom 1950. i 1960.-tih, ona piše o osjećanju sumnje, usamljenosti, i napuštenosti. Bog izgleda odsutan, nebesa prazna, a najgorče od svega, njezina vlastita patnja izgleda da ne znači ništa. U drugom pismu: "Prokletnici iz Pakla pate vječnu kaznu, jer eksperimentiraju s gubitkom Boga. U mojoj vlastitoj duši, osjećam užasnu patnju tog gubitka. Osjećam da me Bog ne želi, da Bog nije Bog i da on uopće ne postoji."
Osobna drama koju je zbog toga proživljavala otkrivena je u pismima koja se nalaze u posjedu Vatikana. "Ako nema Boga, ne može biti ni duše. Ako nema duše, onda Isuse, ti isto nisi istina", piše u jednom od pisama. Prema njima, Majci Terezi se vjera nije vratila do smrti, a čak je i prestala s molitvama. Svećenik koji je pisma proučavao u svrhu proglašenja Majke Tereze svetom tvrdi kako njen novootkriveni ateizam ne spriječava, nego ide u prilog proglašenju.
(Tražila je da se ta pisma unište.)
1958 ona piše: "Moj osmjeh je krinka koja krije mnogo boli." Budući da se "vječno osmjehivala", ljudi su mislili da "moja vjera, moja nada i moja ljubav izlaze iz mene i da je moj intimni odnos s Bogom ispunio moje srce. Da su samo znali...".
U javnosti je govorila suprotno: "Jednom kada se zaljubite u Isusa, sve ostalo slijedi za time i postaje lako."
Rimski časopis Il Messeggero piše: "Prava Majka Tereza je bila netko tko je jednu godinu imao vizije, a sljedećih 50 sumnje - sve do svoje smrti."
Još par priloga o toj katoličkoj "Svetici":
Konzervativni njemački STERN piše:
U Kalkuti postoje mnogi koji sumnjaju u mit o Majci Terezi.
Na primjer, Samity, 30-godišnjak bez zuba, stanovnik slama. Jedan je od "najsiromašnijih od najsiromašnijih" kome je MT tobože posvetila svoj život. S plastičnom vrećicom u ruci, on stoji u kilometar dugačkom redu u Park Street-u. Siromašni strpljivo čekaju dok mu dobročinitelji ne gurnu nešto riže i leće u vrećicu. Ali Samity ne dobiva obrok od institucije MT, nego kod američke humanitarne ustanove "Assembly of God", koja ovdje služi 18000 obroka dnevno.
"Majka Tereza?" kaže Samity, "Mi nismo ovdje ništa od nje dobili. Pitajte u slamovima -- tko je išta dobio od sestara ovdje -- jedva da ćete ikoga naći."
Poznati Pannalal Manik također ima svoje sumnje. "Ne razumijem zašto ste vi, obrazovani ljudi Zapada od te žene napravili takvu božicu!" Manik je rođen prije 56 godina u slamu Rambagan koji postoji već 300 godina, i najstariji je u Kalkuti. Ono što je postigao taj čovjek Manik, može se nazvati pravim "čudom". Izgradio je 16 zgrada unutar slama -- prostor za življenje 4000 ljudi. Novac je dobio od Ramakrishna Misije -- oko DM 10.000 po zgradi za gradj. materijal. Gradili su sami siromašni i postao je model za ostatak Indije. Ali što taj čovjek kaže za MT? "Posjetio sam je 3 puta," kaže Manik. "Nije me željela ni saslušati. Svi znaju da sestre imaju mnogo novca. Ali nitko ne zna što čine s njime!"
"Same laži," kaže Aroup Chatterjee. Liječnik koji sada živi u Londonu, bio je rođen i dugo živio u Kalkuti.
"Gdje god istražujem, nalazim same laži. Na primjer, laži o školama. MT je često govorila da vodi školu u Kalkuti s više od 5000 djece. 5000 djece! -- to bi zaista bila velika škola, jedna od najvećih u Indiji. Ali gdje je ta škola? Nikada je nisam našao; niti znam ikoga tko ju je vidio!" kaže Chatterjee.
http://members.lycos.co.uk/bajuu/
Aroup Chatterjee ima svoju knjigu na netu: "Mother Teresa The Final Verdict" http://www.meteorbooks.com/about.html
Živio je veći dio svog života u Kalkuti i 8 godina je sakupljao materijale za tu knjigu. Zaključci mu se nimalo ne razlikuju od sličnih kritičara MT. Ponavlja sve spomenute činjenice i dodaje nove.
Susan Shields je skoro 10 godina bila sestra Misionarki milosti. Igrala je ključnu ulogu u organizaciji MT dok nije dala otkaz. Piše o tome kako je upisivala na račune u banci milijune dolara, a poslije moljakala okolo za hranu za njihov restoran. (web adresa: )
Susan Shields, bivša sestra Misionarki milosti piše:
"Godinama sam pisala tisuće pisama darovateljima, uvjeravajući ih da će svaki njihov poklon biti upotrijebljen da dovede Božju samilost najsiromašnijima od najsiromašnijih. Bila sam u stanju utišati svoju savjest, jer su nas učile da Sveti duh vodi Majku. Posumnjati u nju bio je znak nedostatka povjerenja i, još gore, grijeha ponosa.
Zahvalnice smo redovito pisale na čekove od 50.000 dolara i veće. Ponekad bi darovatelj nazvao i upitao jesmo li primili njegov ček, očekujući da se sjetimo jer je suma bila tako velika. Kako smo mu mogle reći da se ne sjećamo, jer smo primale toliko mnogo čekova koji su bili i veći?
Za hranu i potrepštine smo išle moliti donacije od lokanih trgovaca, kao da nismo imale nikakvih resursa. U jednom od rijetkih slučajeva, kada nam je ponestalo poklonjenog kruha, išle smo prositi u lokalnoj trgovini. Kada je naš zahtjev odbijen, naša nadstojnica je odlučila da jušna kuhinja može tog dana biti bez kruha.
Potisnula sam svoje prigovore i nadala se da ću, jednoga dana, razumjeti zašto je Majka željela sakupiti toliko novaca, kada nas je učila da čak i izrada paradajz sosa (iz poklonjenih rajčica) pokazuje nedostatak vjere u Božju providnost."
"Bila sam jedna od njezinih sestara 9 i pol godina, u Bronx-u, Rimu i San Francisku, dok nisam doživjela otrežnjenje, i napustila Red u svibnju, 1989. Kada sam se vratila u normalni život, polako sam počela razotkrivati klupko laži u kojima sam živjela. Čudila sam se kako sam im mogla vjerovati toliko dugo."
Anne Sebba, autor "Mother Teresa: Beyond the Image", je otkrila da su neke sestre dobile tuberkulozu, a moguće i AIDS. Za sve njih, ponuđen je jedinstven lijek - molitva. To je uvelike pridonijelo imiđu MT kao žene koju pokreće ljubav za Isusa; doprinijelo je još i više Vatikanskom bankovnom računu, jer molitva ne košta ništa.
OTVORENO PISMO MAJCI TEREZI
Misionarkama Milosrđa
54A A J C Bose Road
Calcutta 700017
Indija
Poštovana Gospođo/Gospodine
1. Kao netko tko se mnogo godina interesirao za aktivnosti Misionarki Milosrđa, imam neka pitanja i upite.
Koliko centara imate, a koliko od njih su isključivo za redovnice, kao što su, primjerice oni na Malti i Forsi (Švedska). Zašto je dana samo brojka 'negdje između 200 i 600'?
2. Koji je stvaran broj onih koji su 'pokupljeni' (pick-up) u Nirmal Hriday (kuću za siromašne i umiruće u Kalkuti). Majka Tereza je dala broj od 36.000 u svom govoru kod dodjele Nobelove nagrade (prosinca 1979). Međutim ona je upotrijebila istu brojku u Breisgau (Njemačkoj, rujna 1978), i u Sydney-u (Australija, veljača 1973). Kako se ova brojka odnosi na broj dat u Time magazinu u intervjuu u prosincu 1989.
"Mi smo pokupili sa ulica Kalkute 54.000 ljudi, a '23.000-ili tako nešto' je umrlo."
Drugim riječima, 'pokupili' ste 36.000 ljudi tijekom 27 godina, sve do 1979., a u sljedećih desetak godina 'pokupili' ste 18.000 ljudi. Možete li objasniti taj neočekivan skok u brojkama, uzevši da je broj vaših kreveta ostao isti (95), i nije se desila neka velika katastrofa u Kalkuti za vrijeme tih desetak godina.
Moglo bi također biti neistinito upotrebljavati frazu 'pokupili', jer čujem da vi odbijate pružanje usluga prijevoza sa svojim vozilima - umjesto toga, ljude upućujete na službu hitne pomoći grada Kalkute.
Ambulantna kola se upotrebljavaju isključivo kao taksi služba za redovnice.
3. Kalkuta je bila opisana odvratnim terminima u većini pisanih materijala i filmovima o Majci Terezi kao 'jedna velika hrpa otpada', 'čir na licu Zemlje'.
Je li to urađeno da se preuveliča količina i kvaliteta vašega rada?
Zaista, Majka Tereza je često rabila izraz 'male Kalkute' za opisati najružnija mjesta na svijetu. Ne samo da je ovo zlouporaba gostoprimstva, već, kao Albanka, ona bi to morala bolje znati.
Sljedeći citati dolaze iz knjige "Za Ljubav Boga - Majka Tereza iz Kalkute" - knjiga ko-autora Jean Barbier-a za "drugo ja" Majke Tereze, Oca Georg Goree-a. U njoj on kaže,
"..u kantama za smeće, ispod sjedala autobusa, bili su živi fetusi, dati psima da ih jedu."
Možete li mi dokazati jedan jedini slučaj gdje su fetusi nađeni ispod sjedala autobusa u Kalkuti? -- U svakom slučaju, autobusi su tako natrpani, da jedva i muha može proći. Otac Goree i Jean Barbier također napominju u istoj knjizi, o vašem djelovanju u Londonu,
"Šest mjeseci kasnije, novi centar je bio otvoren u peterospratnici u Saint Stephens Green."
Gdje je ta peterospratnica? I, možete li me molim vas prosvijetliti, kao Londonca, gdje je to Saint Stephens Green."
U istoj knjizi, rečeno je da u Kalkuti postoji 4000 djece pod vašom skrbi. Gdje?
4. U Vardey Lucindinoj knjizi, "Jednostavna Staza", Majka Tereza ima navodno kuhinju u Shishu Bhavan koja svakodnevno prehranjuje više od 1000 ljudi. Kada? Gdje? Nema spomena o "prehrambenim karticama" koje određen broj ljudi mora imati da zadobije pravo na prehranu. Majka također opisuje predio Shisha Bhavan da uključuje "brojne visoke građevine"; svakako se od nje očekuje da prepozna svoje vlastito mjesto?
5. Sean Patrick Lovett za "Meditacije za Majku Terezu" spominje neki zapis iznad vrata bolnice za gubavce od Majke Tereze u Kalkuti. Gdje ta bolnica? U japanskom filmu: "Majka Tereza i njezin Svijet", spominje se 250.000 gubavaca, dok drugi film, "Jednoga dana u Kalkuti", napravljenog u isto vrijeme, daje broj gubavaca 40.000. U knjizi Audrey Constant, "Na ulicama Kalkute, priča o Majci Terezi", Kalkuta se opisuje kao tako gubavo mjesto, da je posebna crkva bila osigurana samo za gubavce! Gdje je ta crkva? Sve te knjige i filmovi su bili načinjeni pod vašim izravnim nadzorom i blagoslovom. Možda ne znate da je broj gubavaca u Kalkuti trenutno 8.000, premda je bio nešto viši u trenutku snimanja tih filmova i knjiga. Zasigurno vam je poznato da guba nije bitan zdravstveni problem za Kalkutu, premda ne negiram da ga treba riješiti. Jeste li stalno prenaglašavali gubu u Kalkuti da bolje pristaje vašoj Biblijskoj tematici? Možete li mi reći što ste uradili protiv malarije, te svakidašnje nevolje Kalkute (i Indije)?
Knjiga "Jednoga dana u Kalkuti" također daje ove zapanjujuće brojke o vašem radu u Kalkuti: " 63 kuća za umiruće i siromašne, 49 kuća za napuštenu djecu, 103 centara za gubu, škole i centri za pothranjenost." Gdje? Film također spominje 570 učenika u Shishu Bhavan sirotištu. Kao netko koji je rođen, odrastao i proveo većinu svoga života u Kalkuti, nalazim gornju statistiku u najmanju ruku čudnom.
6. U pismu tadašnjem premijeru Morarji Desai, Majka Tereza kaže,
"Samo u Kalkuti imamo 102 centra gdje se obitelji poučavaju "suzdržljivosti iz ljubavi".
Molim vas recite mi gdje su ti centri?
7. Vaša poslovna evidencija, u obimu u kojem je trenutno dostupna, pokazuje da se velike sume novca prenose u "glavni stožer u Rimu", novci koji su valjda mogli biti upotrijebljeni za rad u Kalkuti, mjestu koje je postalo sinonimom s Majkom Terezom u očima svijeta. U svakom slučaju, netko bi mogao pretpostavljati da je vaš glavni stožer u Kalkuti.
8. Želio bih znati zašto ogromna većina vaših časnih sestara ne govori Bengalski, jezik Kalkute, i vrlo često komuniciraju isključivo na engleskom, jeziku kojim siromašni, za koje se navodno brinete, niti ne govore, niti ne razumiju.
Imam ova i mnoga druga skromna pitanja. Ja ću vam biti zahvalan ako mi omogućite intervju s Majkom Terezom. Intervju će biti strukturiran otprilike 90 minuta. S radošću očekujem vijesti od vas.
S poštovanjem Vaš,
Aroup Chatterjee
________________________________
P.S. Niti je Majka Tereza pristala na intervju, niti je ponudila bilo kakav odgovor, niti su njezini gorljivi sljedbenici ikada pružili konkretne podatke kako bi je obranili, osim knjiga punih praznih hvalospjeva.
Napomena:
Bez obzira što je gore napisano o žalobnoj temi "svete Majke Tereze", moram dodati da se katolička Crkva (i druge religije), pored propagiranja svoje dogmatske ideologije, bavi i mnogim pozitivnim humanitarnim akcijama (Caritasove akcije prikupljanja pomoći za nastradale, siromašne, humanitarna pomoć djeci preko misijskih djelatnosti itd.). Mnogi dobri ljudi su potaknuti založiti se za potrebite, i tu Crkva očito ima pozitivnu ulogu animatora, iako je njezin krajni cilj vlastita propaganda. Neovisno o dogmi i crkvenoj hijerarhiji, postoje mnogi koji su spremni dati nešto od sebe, na temelju čiste ljudskosti. Mnogi samozatajni svećenici, redovnici i laici daju i žrtvuju se mnogo više. Neovisno o ideologiji ili religiji s njezinim dogmama, a često njima usprkos, na kraju uvijek ispliva najveća vrijednost - čovjekova prirodna humanost i suosjećajnost prema drugim bićima - koje religije otimaju za sebe tvrdeći da su one zaslužne za nešto što u ljudima postoji po samoj njihovoj prirodi.
"Zašto bi Kršćanin želio preobratiti Hindusa na Kršćanstvo? Zašto nisu zadovoljni ako je Hindus dobar ili pobožan čovjek?"
Gandi
(izvor: Harijan: siječnja 30., 1937.).
No comments:
Post a Comment