Biblija nas podučava da su nekoć Zemljom hodali divovi. Ali ne radi se o dinosaurima, o njima Biblija ne kaže niti riječi. Te fantastične životinje živjele su 150 milijuna godina, dok čovjek postoji tek milijun godina. Zašto Biblija dinosaure ne spominje kao dokaz veličanstvenosti našeg Stvoritelja? Apologeti kažu: "Bog je to htio unijeti u Bibliju, ali riječ dinosaur nije postojala na hebrejskom jeziku" (divovski gušteri?), "pa je odustao". Šteta, bio bi to jedini dokaz da u Bibliji nešto piše što neuki svećenici i čobani toga vremena nisu mogli znati, pa su u Bibliju unijeli samo svoje okrutne zakone i praznovjerice.
Divovi kao rezultat seksa između Božjih sinova i lijepih žena
" U ona su vremena - a i kasnije - na zemlji bili Nefili, kad su Božji sinovi općili s ljudskim kćerima pa im one rađale djecu. "
"..opazili su sinovi Božji da su kćeri ljudske pristale, pa ih uzimahu sebi za žene koje su god htjeli."
" Bog nije oprostio divovima u staro doba kad se pobuniše pouzdavši se u svoju moć. "
Slijedi Veliki potop, i svi divovi se dave.
" Pa i nekoć, kad su izgibali oholi divovi, sklonila se nada ovog svijeta u splav kojom je upravljala ruka tvoja i svijetu ostavila sjeme za nova pokoljenja. "
Ali kada su Izraelci izviđali Obećanu zemlju, u njoj su vidjeli te iste divove, Anakove potomke:
" Vidjesmo ondje i divove - Anakovo potomstvo od divova. Činilo nam se da smo prema njima kao skakavci. Takvi bijasmo i njima."
" Slušaj, Izraele! Danas prelaziš preko Jordana da sebi podvrgneš narode i veće i brojnije nego što si ti; velike gradove, s utvrdama do nebesa; (2) narod velik i gorostasan poput Anakovaca, koje već poznaješ i o kojima si slušao: 'Tko da odoli Anakovcima?'
Specijalist za genocid, Jošua:
" U ono vrijeme dođe Jošua i istrijebi Anakovce iz Gorja, iz Hebrona, iz Debira, iz Anaba, iz svega gorja Judina i iz svega gorja Izraelova: predade ih "heremu", uništenju, njih i sve njihove gradove. Tako ne ostade nijedan Anakovac u svoj zemlji sinova Izraelovih, osim u Gazi, u Gatu i Ašdodu.
Og, kralj divova, bio je visok čak i za kriterije NBA lige. Krevet mu je bio dugačak 4,5 metara (15 stopa dug i 6 stopa širok). Ponovljeni 3:11
" Krevet njegov, odar od željeza, još se nalazi u Rabi, gradu sinova Amonovih: deset je lakata - običnih lakata - dug, a četiri lakta širok." Wow.
Kasnije su istrijebili i posljednje divove.
" Ondje se rodiše divovi, čuveni od davnine, rastom golemi, vješti u boju; (27) ali njih ne izabra Bog niti im povjeri put spoznanja; (28) izginuše jer ne imaše mudrosti, izginuše sa svoje ludosti. "
Bog nije oprostio divovima u staro doba kad se pobuniše pouzdavši se u svoju moć. Nije poštedio sugrađana Lotovih: njih se gnušao zbog oholosti njihove. grijeha svojih. tvrdoće srca svojeg. jedan tvrdoglavac, bilo bi čudo ako bi ostao bez kazne, jer i milosrđe i gnjev pripadaju Gospodu, koji može u svojoj moći oprostiti i srdžbu iskaliti.
" Ja pred njima istrijebih Amorejce visoke k'o cedar, jake poput hrašća, ja uništih i plod na njima i korijen pod njima. "
Bog se ujedno pobrinuo i za uništenje svih dokaza da su divovi ikada postojali (osim Biblije naravno).
Devastirano svinjogojstvo Galileje
Kada je Isus iz opsjednutog čovjeka istjerao Demone, ovi ga lijepo zamole da ih prebaci u svinje (valjda im je tako ugodnije nego biti bacani vjetrom amo-tamo kao duhovi). Isus demonima ispuni tu njihovu želju, ali lukavo nagna svinje u stampedo do litice pa se sunovrate u ponor.
Zašto je to Isus učinio? Masovni ubojica svinja? Kad bi to danas učinio, bio bi okrivljen za okrutnost prema životinjama i bačen iza rešetaka za gospodarsku štetu.
Kako je Isus bio svemoguć, mogao je demone odmah smjestiti u pakao odakle su i došli. Piše da je pobio 2.000 svinja. DVIJE TISUĆE! (koja gluparija)
Tada iziđoše nečisti duhovi i uđoše u svinje. I krdo od oko dvije tisuće jurnu niz obronak u more i podavi se u moru. Svinjari pobjegoše i razglasiše gradom i selima.
Marko 5,11
Sveti Augustin brani Isusovo mučenje i ubijanje životinja te uništavanje stabala:
"Krist sam pokazuje da je suzdržavanje od ubijanja životinja i uništavanja biljaka vrhunsko praznovjerje jer, sudeći prema tome da ne postoje zajednička prava između nas i zvijeri i drveća, poslao je đavle u stado svinja i s prokletstvom je osušilo stablo na kojem nije našao ploda."
Sveti Augustin, Grad Božji
Židovima je Bog bio zabranio jesti svinjetinu, tako da su ih jeli samo nežidovi (Rimljani itd.). Lokalno svinjogojstvo je bez sumnje pretrpjelo fatalan udarac nakon toga čina. Je li Isus nadoknadio troškove farmerima za takav golem i bespotreban gubitak (danas oko milijun dolara)? Jesu li mu oprostili? Da vidimo što kaže Biblija:
Evanđelje po Mateju 8,28
I kada dođe prijeko, u gadarski kraj, eto mu u susret dvaju opsjednutih: izlazili su iz grobnica, silno goropadni, te nitko nije mogao proći onim putem. I gle, povikaše: "Što ti imaš s nama, Sine Božji? Došao si ovamo prije vremena mučiti nas?" A podalje od njih paslo je veliko krdo svinja. Zlodusi ga zaklinjahu: "Ako nas istjeraš, pošalji nas u ovo krdo svinja." On im reče: "Idite!" Oni iziđoše i uđoše u svinje. I gle, sve krdo jurnu niz obronak u more* i podavi se u vodama. A svinjari pobjegoše, odoše u grad te razglasiše sve, napose o opsjednutima. I gle, sav grad iziđe u susret Isusu. Kad ga ugledaše, zamole ga da ode iz njihova kraja.
_____________
* "More" je zapravo Galilejsko jezero. Zamislite silnoga li smrada i zagađenja kada se 2000 svinja počelo raspadati u tom jezeru. Ispred nekoga grada....
** Dvojica: "silno goropadni, te nitko nije mogao proći onim putem"
Samo jedan: "nitko ga više nije mogao svezati ni lancima jer je već često bio i okovima i lancima svezan, ali je raskinuo okove i iskidao lance i nitko ga nije mogao ukrotiti. Po cijele bi noći i dane u grobnicama i po brdima vikao i bio se kamenjem"
** Mentalno bolesna čovjeka nije lako obuzdat, ali ako su ta dvojica/jedan sprječavali prolazak ljudima do grada, napadali ljude kamenjem, svakako se moglo naći barem desetak ljudi s toljagama, koji su mogli obuzdati te luđake i omogućiti nesmetani prolazak. Tvrdnja da nitko nije mogao proći radi te nepobjedive bijesne dvojice/jednoga, čudesnih raskidača okova, smiješni je nonsens.
Vlasnici svinja su, dakle, ljubazno zamolili Isusa da ode, premda im je upropastio poslovanje i nije pružio nikakvu kompenzaciju milijunske štete. Inače, "po Mateju" voli duplirati i uljepšavati Isusove podvige iz Marka, pa kod njega imamo DVA opsjednuta, koji zajedničkim snagama maltretiraju ljude, dok kod Marka i Luke (Mk. 5, 2 i Lk 8,27) izričito imamo samo jednoga čovjeka:
Stigoše na onu stranu mora, u kraj gerazenski. Čim iziđe iz lađe, odmah mu iz grobnica pohiti u susret neki čovjek s nečistim duhom. Obitavalište je imao u grobnicama. I nitko ga više nije mogao svezati ni lancima jer je već često bio i okovima i lancima svezan, ali je raskinuo okove i iskidao lance i nitko ga nije mogao ukrotiti. Po cijele bi noći i dane u grobnicama i po brdima vikao i bio se kamenjem. Kad izdaleka opazi Isusa, dotrči i pokloni mu se. Ugledaju opsjednutoga: sjedio je obučen i zdrave pameti - on koji ih je imao legiju. I prestraše se.
Kad je ulazio u lađu, onaj što bijaše opsjednut molio ga da bude uza nj. No on mu ne dopusti, nego mu reče: "Pođi kući k svojima pa im javi što ti je učinio Gospodin, kako ti se smilovao." On ode i poče razglašavati po Dekapolu što mu učini Isus.
Marko 5,1
Apologeti glatko odbacuju prigovore da se radi o nesuglasici u dvije odvojene priče, koje oni na silu žele spojiti u jedinstven događaj. Oni kažu da Marko i Luka nisu IZRIČITO rekli da se radi SAMO O JEDNOM JEDINOM čovjeku, i nisu napisali da drugi čovjek NIJE bio prisutan, pa je onda po njima moguće da je bio i drugi. Da pročitamo još jednom Marko 5,1? Nije potrebno. Lijepo piše da se radi o samo jednom čovjeku u kojemu bijahu svi ti demoni. Nigdje izričito ne piše niti da s njim NIJE bio i Marsovac Xorix. Znači mogao je biti ... Kao da apostoli nikada nisu međusobno razgovarali o događajima oko Isusova djelovanja nakon što je uskrsnuo. Kao da su sve zaboravili. Kao da je jedan ostao tvrdoglavo uz svoju verziju događaja, a drugi svadljivo uz svoju. Ili se razišli ko rakova djeca po svijetu nakon uskrsnuća i nikada nisu međusobno podijelili priču i dogovorili se o tome što će to propovijedati i zapisati za sve buduće naraštaje.
Gdje se zbio taj iscrpljujući svinjski maraton? Marko i Luka spominju Gerasu 50 km udaljenu od jezera. Matej nije zadovoljan Markovom desetine kilometara dugom utrkom opsjednutih svinja, pa ispravlja na "kraj gerazenski" kako bi im skratio put do jezera (30 km). Neke starije Biblije spominju Gergesu (trik da se još više svinje približe jezeru).
Svinje su sasvim dobro plivači, pa čudi da bi, upavši u jezero, sve se podavile. To bi bilo moguće da su se strmoglavile s visoke litice - kojih nema niti ih je bilo u okolini Galilejskog jezera.
Što se zbilo s demonima koji su bili u svinjama koje su se podavile iako znaju plivati? Jesu li dezintegrirani ili poslani u pakao nakon toga? Kakogod, zašto je Isus mučio i podavio nedužne životinje? Logički govoreći, masakr 2000 svinja nije različit od masakra 2000 pasa, jer svinje su često inteligentnije od pasa koje držimo kao kućne ljubimce, a svi oni osjećaju ljubav, patnju, tugu.
Poneki apologeti se zaklinju da se radi o veprovima. Tako misle nekako oprati Isusa i spasiti smiješnu priču. Navodno su zabilježena krda od čak 100 divljih svinja u gustim ruskim šumama. Ali a.) krdo od 2.000 ne može preživjeti bez stalne ljudske brige, i b.) Golanska visoravan nikako ne bi mogla podržati život više od nekoliko tuceta veprova.
Neki moderni apologeti tvrde da se radi o "ALEGORIJI". Drugim riječima, da je ta pričica izmišljotina. Da je Marko htio zapravo ukazati na rimske legije, ismijati okrutne okupatore itd.:
Rimske legije i svinje
Isus ga nato upita: "Kako ti je ime?" Kaže mu: "Legija mi je ime! Ima nas mnogo!" I uporno zaklinjaše Isusa da ih ne istjera iz onoga kraja. A ondje je pod brdom paslo veliko krdo svinja. Zaklinjahu ga dakle: "Pošalji nas u ove svinje da u njih uđemo!" I on im dopusti. Tada iziđoše nečisti duhovi i uđoše u svinje. I krdo od oko dvije tisuće jurnu niz obronak u more i podavi se u moru.
Pričom o "čudu" mogla je biti maskirana sprdnja s Rimljanima (legija je rimska vojna formacija) i poziv na istjerivanje "svinja iz onoga kraja u more" tj. poganskog Dekapolisa (gdje su nežidovi - Rimljani - jeli svinjetinu). Židovi toga doba su mogli prepoznati o čemu je riječ. Legija se sastoji od 6000 vojnika, ali manje jedinice (2000) su bile stacionirane u Siriji, koja je obuhvaćala Judeju. Jedna takva jedinica je imala za svoj simbol vepra. Oko vremena Židovskog rata, ova legija se stalno prebacila u Jeruzalem sa svojim logorom na mjestu Gornjeg grada, gdje je prije bila Herodova palača. Fretensis legija je mogla biti u Judeji prije toga — čak 20. god. naše ere! Gadarenske* (gerazenske) svinje bi mogle doslovce označavati tu legiju.
________________________
* Gadara je bila poprište velikog masakra Židovskih pobunjenika koji su počinile rimske trupe 69 n.e. Poput Isusovih svinja, pobunjenici su satjerani u vodu i "nitko se nije spasio" (Flavije J., Židovski rat, Bk IV, Pogl. 7).
Flavije spominje Isusa, sina Šapatova, koji je predvodio neke pobunjenike protiv Rimskog carstva u Kapernaumu (!):
"...Neki od onih koji su bili s Isusom pobjegli su, dok su drugi od njih sišli trčeći dolje do jezera, i naišli se licem u lice s neprijateljima, i neki su ubijeni dok su pokušavali ući u brodove." (Sn 5)
- Flavius Josephus, Židovski rat, Bk III, Pogl. X
Titove snage (sin rimskog generala Vespazijana, 69. god. naše ere) su plovile za pobunjenicima koji su uspjeli pobjeći brodom i porazili ih.
"I sada oni koji su satjerani do jezera, nisu mogli pobjeći iz vode, gdje je sve nadzirao neprijatelj... Jezero je bilo krvavo, i puno tijela, jer nitko nije uspio pobjeći...Broj pobijenih...bijaše 6500." (Sn 9)
- Flavius Josephus, Jewish War, Bk III, Ch X
Zanimljivo da Barnabino evanđelje spominje brojku od 6.666 demona koji su se podavili nakon što ih je Isus utjerao u svinje koje je satjerao u jezero kod Gadare.
Ako se radi o prispodobi, izmišljotini da bi se poslala određena teološka poruka, onda je pisac vrlo vješto iskoristio mitološko i stvarno. Isto je činio i na drugim mjestima. Zapravo je cijela storija o Isusu jedna alegorija - mit - priča o Mesiji, konstruirana na temelju priča iz Stara zavjeta i dnevne politike i religijskih ideja.
"Niti je Biblija moja knjiga, niti je Kršćanstvo moja profesija."
[Abraham Lincoln, navod Joseph Lewis-a iz "Lincoln - slobodni mislilac"]
Divovi i svinjski maraton
Subscribe to:
Posts (Atom)
No comments:
Post a Comment